Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Eva Hájková 08.09.2014Předtím jsem napsala, že člověk má věřit sám sobě, ale myslela jsem to tak, že samozřejmě by si měl být vědom, kolik toho neví a že je takhle malinký, ale neměl by se tím nechat vyvést z míry. Koneckonců může i věřit jiným, kteří jsou v něčem chytřejší nebo více zběhlí. Ale komu a co bude věřit si nakonec stejně musí určit sám.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Josef Heller 09.09.2014Náboženství a zlo - iracionalita
Jan Zmatlík 18.10.2014A navíc: mezi racionalitou a iracionalitou nelze vést dělicí čáru. To víme nejpozději od Freuda.
Dnes převládající (novověké) pojetí racionality souvisí s pojetím pravdy jako jistoty (vědění jako něco "zajištěného", něco co se do značné míry vymyká pochybnostem). "Vědění je moc", řekl Francis Bacon.
Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Eva Hájková 08.09.2014Věřit Bohu místo lidem že je špatné?
Věřit Bohu je podle mého názoru mnohem jistější, než věřit lidem. Věřit lidem? Kterým? Každý nám přece tvrdí něco úplně jiného. Naproti tomu věřit Bohu je něco podobného jako věřit sám sobě.
Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Eva Hájková 08.09.2014Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Josef Heller 09.09.2014Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a zlo
Eva Hájková 09.09.2014Vědomí je dosud neprozkoumané, nehledě k tomu, že za Karla Marxe prozkoumané nebylo vůbec. A nevědomí tím víc.
Pokud Bůh není objektivní realita, může být třeba subjektivní realita. Lidé ho totiž vnímají.
A kdyby všichni lidé vnímali stejnou subjektivní realitu, nebyla by to nakonec objektivní realita?